logo
فروشگاه اینترنتی آسا اینترفیس
فروشگاه اینترنتی آسا اینترفیس


انقلاب به سبک واتس‌ اپ: استفاده هم‌زمان از یک حساب در چند دستگاه فعال می‌شود

 

واتس اپ، پراستفاده‌ترین پیام‌رسان در جهان به ویژگی جدیدی مجهز خواهد شد که بیشتر پیام‌رسان‌های دیگر مدت‌هاست از آن بهره می‌برند. قابلیت جدید این است که کاربران سیستم عامل اندروید و iOS در آینده می‌توانند از حساب واتس اپ خود در چندین دستگاه استفاده کنند.

واتس اپ که فیسبوک مالک آن است، میلیاردها کاربر در سراسر جهان دارد. با وجود محبوبیت بالا، این پیام‌رسان دارای چندین نقص بزرگ است. یکی از بزرگترین مشکلات این برنامه، عدم امکان استفاده از یک حساب در چندین دستگاه است. این ویژگی در آینده نزدیک به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد، البته اولین بار در آبان 98 به آن اشاره شده بود.

در صورتی که این ویژگی به نسخه اندروید و iOS واتس اپ اضافه شود، کاربران می‌توانند از یک حساب در چندین گوشی و تبلت‌ استفاده کنند. این موضوع با نسخه وب آن متفاوت است. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، حساب‌های خود را در پیام‌رسان اصلی تایید کنند.

از آنجایی که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، اطلاع دقیقی از تاریخ عرضه نهایی آن مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که این قابلیت عملکردی مشابه با نسخه وب آن داشته باشد. در همین راستا برای استفاده از حساب خود در دستگاه دوم، باید دستگاه اصلی به اینترنت متصل باشد. شاید این پیام‌رسان تصمیم بگیرد از روندی مشابه تلگرام و فیسبوک مسنجر استفاده کند تا امکان استفاده مستقل از یک حساب روی چندین دستگاه برای کاربران فراهم شود.

در حالی که این ویژگی برای بسیاری از کاربران خوشحال کننده است، شاید امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد. در حال حاضر این پیام‌رسان با مشکل هک اجتماعی مواجه است و قابلیت جدید می‌تواند احتمال هک شدن حساب کاربران را افزایش دهد، البته شاید واتس اپ با ارائه ویژگی جدید، راه‌حلی برای این مشکل نیز پیدا کند.

واتس اپ در هفته‌های گذشته به چندین ویژگی جدید مانند دارک مود مجهز شده، قابلیتی که برای کاربران پیام‌رسانی مانند تلگرام جدید محسوب نمی‌شود. با وجود این موضوع، این پیام‌رسان کمبودهای زیادی دارد و این نقص‌ها باعث شده کاربران بیش از پیش از نسخه‌های غیر رسمی این پیام‌رسان استفاده کنند.

 

منبع : Digiato

دیدگاه‌ها (۰)

*
*

question